28 December 2010

'Russian Salad' - A Classic of Balkans



I can't imagine New Year Eve without 'Russian Salad'. It's classic of Balkan countries, and I never heard any Russian mentioning something simmilar.
It goes well with any meat; it can last for whole week!


Ingredients:
4-5 medium potatoes, red, cooked in their skin, peeled
2-3 medium carrots, cooked
4 eggs, cooked
500 g peas, cooked
300-400 g cornichons / gherkins
250 g chicken (ham) salami, diced (optional!)
400-500 g mayonnaise (Tommy or SW, or make your own)
salt, pepper, lemon juice, sour cream, mustard to taste
Method:
Dice all vegetables, eggs and salami, mix well. Add mayonnaise and seasonings. Refrigerate, covered with plastic foil.
One pictured is without salami.



Ruska Salata

Potrebno:
4-5 srednjih crvenih krompira, kuhanih u ljusci
2-3 srednje mrkve, kuhane
4 jaja, kuhanih
500 gr graska, kuhanog
300-400 gr kiselih krastavcica
250 gr pilece salame ili sunkarice (nije neophodno!)
400-500 gr majoneze (tomy ili domace - recept)
so, biber, sok limuna, kajmak/pavlaka, senf po ukusu
Nacin:
Isjeckajte svo povrce, jaja i salamu na kockice. Dodajte majonez i ostale zacine, dobro promijesajte. Smjestite u frizider, pokriveno prozirnom folijom.
Verzija na fotografiji je bez salame.

3 comments:

  1. Jasna, pa naravno, gde je Nova godina bez ruske salate. Pre par meseci sm videla na Dajaninom blogu post o Ruskoj, tj. Olivier salati, a evo linka da zaista postoji ta salata i da je nismo mi izislili
    http://en.wikipedia.org/wiki/Salad_Olivier

    Ja u moju dodam kuvano belo meso, koje posle cepkam, pa se ni ne oseti da ima komada mesa.

    Ove godine suprug i ja smo na djetama, pa sam mu predložila da napravim šaku ruske salate, samo se nasmejao. Jedna kašičica za večeru za nas dvoje i može da nam ekonomično traje mesec dana.

    ReplyDelete
  2. Bas sam htjela napisati za salatu Olivier, to je manje vise (uz izmjene koje je vremenom pretrpio recept) nasa ruska salata, ali me je Jelena pretekla. I kod nas je obavezna, iako je samo ja jedem:)

    ReplyDelete
  3. Nema Nove bez ruske salate. Kako god da se zvala, Jeco hvala za podatke, uvek nešto naučim... meni je ona potrebnaaaaa. Odličnoooo! Pozdrav

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...