19 March 2015

K9 Biscuits


Meet Zac! He is newest member of my family. (Yes, he WAS planned!) 

Upoznajte Zaka! On je najnoviji clan moje porodice. (Da, bio je planiran!)

He likes to be involved; he always manages to be in right place at right time.  Zac likes moving and 'pruning' my plants, taking my clothes off the line, helping my hubby with home projects, sorting our rubbish, making (fashionable) holes in my sons jeans, running after hens (and stealing their eggs)...He is everywhere! 
Zac is (red) Australian Cattle Dog ('Heeler'). He is deaf! We LOVE him!

On voli da je ukljucen; uvijek uspije da je na pravom mjestu u pravo vrijeme. Zak voli da pomjera i oblikuje moje biljke, da skida odjecu sa strika, da pomaze mom dragom oko kucnih projekata, da sortira nase smece, da dizajnira nove rupe na trapericama mojih sinova, da tjera koke (i krade njihova jaja)...On je svugdje!
Zak je (crveni) Australijski 'Govedar' (ovcar). Zovu ih jos i 'heeler' - bukvalno prevedeno znaci iscjelitelj.
On je gluh! MNOGO ga volimo!


Ingredients:
1 egg
1/4 cup oil
1/4 cup water
2 tbs peanut butter
1/4 cup oats ( rolled or oat flour)
2-3 tbs corn meal
1 cup plain flour
Method:
Mix all ingredients, roll out and cut shapes. Bake at 180*C for 10-12 minutes.  Cool before offering to your pet.
*Biscuits are quite good for humans too (we've tried them!); you just have to add a bit of salt or sugar for taste.

'K9' Keksi (Keksi za Pse)

Potrebno:
1 jaje
1/4 solje vode
1/4 solje ulja
2 K kikiriki maslaca
1/4 solje zobenih pahuljica (ili brasna)
2-3 K kukuruznog (sitnijeg) brasna
1 solja obicnog brasna
Nacin:
Umijesite tijesto od svih sastojaka. Razvaljajte i izvadite zeljene oblike. Pecite 10-12 minuta na 180*C. Ohladite prije nego sto ih ponudite svom ljubimcu. 
* Keksi su sasvim dobri i za ljudsku konzumaciju  (svi smo ih probali!); samo treba da dodate malo soli ili secera za bolji ukus.










19 comments:

  1. Nice to meet you, Zac! He is a handsome and sweet dog, Jasna.

    ReplyDelete
  2. Divni keksi, vjerujem da su ukusni i jos skoro bez secera. I ja bih ih rado probala :) Super ideja za post.

    ReplyDelete
  3. Predivan je! Tko nema psa, ne može niti zamisliti koja je to sreća...

    ReplyDelete
  4. Divan je! Meni je tako zao sto nemamo malo vise prostora ili na pr kucu sa dvoristem da mozemo da drzimo psa.

    ReplyDelete
  5. Baš si me obradovala ovim postom. Imam psa, a i pre njega sam imala dva psa, znam koja je to bezuslovna i uzajamna ljubav. ♥
    Keksići su super, mom Maksiju bi se sigurno svideli! A i meni, mogu i bez soli i bez šećera... :)))

    ReplyDelete
  6. Predivan je... A jos lepsa prigoda koju ste mu ucinili pravljenjem ovih kolacica... A jos lepse je ime kolacica... A mislim da je najlepse od svega to sto vam nije bilo vazno da li je gluv. Presladak je i stostruko ce vam sve vratiti. Sigurna sam!

    ReplyDelete
  7. Hello Zac :D Nice to meet you! Lovely dog, Jasna! Thank you for visiting my blog! Lovely recipe! I should bake these cookies for my dog too! She is going to be delighted!

    ReplyDelete
  8. Ma kako je bio sladak kao mali :) Nisam baš neki pretjerani ljubitelj pasa, pogotovo velikih, ali mi se jako sviđa što si post posvetila svom kućnom ljubimcu i napravila mu keksiće

    ReplyDelete
  9. Zac is adorable:) I am still reluctant to get the dog, but my daughter is not giving up:) My sister has two and to celebrate Zac's arrival I will bake the cookies and take them to Pedro and Lily, beautiful dogs rescued from Romania:))

    ReplyDelete
  10. Psi su tako divni i pametni! Moja komšinica ima njemačkog ovčara i uvijek mi drago kad se sretnemo na stepeništu. A tek keksići, poslastica za Zaka!

    ReplyDelete
  11. Bio je planiran! :-)) Super post. Vidim, da i Zac voli tvoju kuhinju. :-))

    ReplyDelete
  12. G'day Jasna! Zac is too cute! Gotta love dogs :) Love your blog! Hugs and smooches

    ReplyDelete
  13. Predivan ti je novi član familije, baš si me raznježila, obožavam pse...

    ReplyDelete
  14. What a cute family member! :) and really great treat for him :D

    ReplyDelete
  15. Već dugo vremena planiram i ja napraviti keksiće za pse da vidim kako će reagirati, ali nikako da dođe na red. Presladak je i sigurno uživa u keksićima

    ReplyDelete
  16. Zac is so cute! I bet he loves his homemade biscuits! We're getting a new puppy on Tuesday. :)

    ReplyDelete
  17. Zak je super ! Odlično si opisala njegovu uključenost u vaš svakodnevni život, iako je gluh sve može i svugdje stigne , to je pravi i veseli pas ! I super keksiće su mi pripremila, neka se i Zak lijepo počasti :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...